Terms & Conditions
Allmäna villkor
Allmäna villkor
Ålder
För att köpa en produkt i Studio Js nätbutik måste du vara 18 år eller äldre.
Köp
Avtal om köp träffas i och med det att du mottar en orderbekräftelse via e-post efter att du lagt en order och slutfört betalning alternativt genomgått godkänd kreditprövning i nätbutikens kassa.
Felaktiga uppgifter
Vi förbehåller oss rätten att i efterhand korrigera eventuella felaktiga uppgifter angående pris och leveranstid.
Tryckfel
Vi reserverar oss för eventuella ”tryckfel” i produktinformation och kataloger och för att produktbilder inte alltid exakt återger produkternas verkliga utseende. Hur färgen i bilder återges kan bero på vilken typ av bildskärm du har och vilka inställningar den har.
Force Majeure
Vi förbehåller oss rätten att åberopa Force Majeure i sådana situationer där detta är tillämpbart.
Priser
Samtliga priser är angivna i Svenska Kronor (SEK), inklusive moms. Priset som gäller är det som finns angivet på hemsidan den dag beställning görs.
Ångerrätt
Ångerrätt
Du har normalt 14 dagars ångerrätt på varor du köpt i nätbutiken, i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen. Detta innebär att du har rätt att returnera en vara om du inom 14 dagar efter att du mottagit den meddelar oss om att du vill utnyttja ångerrätten.
Observera att varan ska returneras i sin originalförpackning och i oanvänt skick. När du utnyttjar ångerrätten står du som kund för returfrakten. Vid köp av en vara som är specialtillverkad eller på annat sätt anpassad speciellt för dig så gäller inte ångerrätten. Detta kan till exempel vara en gardiner som är specialtillverkade just till dig. Ångerrätten gäller heller inte fullt ut vid specialbeställda varor, dvs varor med leveranstid längre än två veckor.
Reklamation
Reklamation
Konsumentköplagen
Enligt konsumentköplagen har du alltid 3 års reklamationsrätt. Reklamation innebär att du inom rimlig tid från det att du upptäckt ett fel med varan meddelar oss om detta. Vi kontrollerar alltid samtliga varor för eventuella fel, i så stor utsträckning som möjligt, innan vi levererar dem till dig. Om det mot förmodan ändå är något fel med din vara, var vänlig kontakta oss på info@studio-j.se
Reklamationer godtas ej för fel orsakade av slitage eller felaktigt bruk.
För att verifiera att du köpt produkten hos oss eller hos någon av våra auktoriserade återförsäljare ber vi dig alltid bifoga kvitto på köpet.
Bifoga även bilder med hög kvalité, samt förklara anledningen till din reklamation.
Vid godkänd reklamation ersätter vi dig med en ny identisk vara eller återbetalning av kostnaden för varan.
Transportskador
Var alltid noga med att kontrollera varorna för eventuella skador när du tar emot leveransen. För att varor med synliga, yttre transportskador ska kunna reklameras hos oss måste skadorna ha noterats på fraktbolagets fraktsedel i samband med kvittens. Om du skulle upptäcka dolda fel/transportskador
Garantier
Garantier
Vi har ingen allmän garanti för de varor vi säljer. Vissa tillverkare erbjuder utökade garantier och i de fall detta är aktuellt finner du mer information i produktbeskrivningen.
Personuppgifter
Personuppgifter
I samband med registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet endast i syfte för att fullfölja och tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss. Enligt Personuppgiftslagen har du rätt att få den information som vi har registrerat på dig och om du anser den vara felaktig eller irrelevant kan du begära rättelse eller borttagning ur vårt kundregister. Kontakta i så fall vår kundservice på e-post info@studio-j.se
Bolagsinformation
Bolagsinformation
Studio J AB
Köpmansgatan 21, 269 33 Båstad
ORG 5591958136